یکی از مؤلفههای بسیار مهم در حوزه دین، امر تبلیغ دین است که باید بهدرستی و بر اساس مقتضیات زمان و مکان صورت گیرد. امروزه با پدید آمدن فناوریهای جدید، امر تبلیغ دین وارد فضای جدیدی از شیوهها و قالبها شده است. فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، بهعنوان یکی از رسانههای اجتماعی دوران مدرن، امر تبلیغ دین را با یک فضای جدید مواجه کرده است که باید بر اساس یک آیندهپژوهی درست، آینده تبلیغ دین را بهدرستی در این فضا به تصویر کشید و بایستهها و اصول فعالیت در این فضای پدیدآمده را شناخت. از همین روی، در این نوشتار، با بهرهگیری از روش اسنادی (کتابخانهای)، پس از تبیین مفاهیم تبلیغ دینی، فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به بیان تغییراتی که آینده تبلیغ دین در بستر آینده فضای مجازی و شبکههای اجتماعی دارد، پرداخته شده و در انتها، راهبردهایی برای فعالیت بهتر در این رسانه اجتماعی همچون: پذیرش اصل فعالیت، دستیابی به الگوهای تبلیغ دینی و توجه به تفاوتهای نسلی میان نسل موجود و نسل پیشین در بستر فضای مجازی، بیان گردیده است.