جامعهپذیری سیاسی، فرایندی است که سبب انتقال فرهنگ سیاسی جوامع از نسلی به نسل دیگر میشود و در پرتو آن، فرهنگ سیاسی جوامع استمرار و بقا مییابد. به واسطه جامعهپذیری سیاسی میتوان ارزشهایی را میان اعضای جامعه تقویت کرد که به ثبات نظام سیاسی و اجتماعی مدد رسانند و آن دسته از ارزشها که یکپارچگی جامعه سیاسی را تهدید میکنند، مدیریت کرد. تبلیغات سنّتی در اینجا ناظر به تبلیغات سنّتی دینی شامل: منبر، مسجد، حسینیه، هیئتهای مذهبی، تعزیه، مداحی، پایگاههای بسیج و نظایر آن است و در ردیف عواملی به شمار آمدهاند که میتوانند در بسط، گسترش و انتقال باورها، دانشها، ارزشها و رفتارهای سیاسی مطلوب به نسلهای جدید اثرگذار باشند.
کریمی, محمدکاظم . (1403). نقش تبلیغات سنّتی در جامعهپذیری سیاسی نسلهای جدید. دو فصلنامه پژوهشنامه تبلیغ اسلامی, 5(12), 7-26. doi: 10.22081/jip.2025.70683.1131
MLA
کریمی, محمدکاظم . "نقش تبلیغات سنّتی در جامعهپذیری سیاسی نسلهای جدید", دو فصلنامه پژوهشنامه تبلیغ اسلامی, 5, 12, 1403, 7-26. doi: 10.22081/jip.2025.70683.1131
HARVARD
کریمی, محمدکاظم. (1403). 'نقش تبلیغات سنّتی در جامعهپذیری سیاسی نسلهای جدید', دو فصلنامه پژوهشنامه تبلیغ اسلامی, 5(12), pp. 7-26. doi: 10.22081/jip.2025.70683.1131
CHICAGO
محمدکاظم کریمی, "نقش تبلیغات سنّتی در جامعهپذیری سیاسی نسلهای جدید," دو فصلنامه پژوهشنامه تبلیغ اسلامی, 5 12 (1403): 7-26, doi: 10.22081/jip.2025.70683.1131
VANCOUVER
کریمی, محمدکاظم. نقش تبلیغات سنّتی در جامعهپذیری سیاسی نسلهای جدید. دو فصلنامه پژوهشنامه تبلیغ اسلامی, 1403; 5(12): 7-26. doi: 10.22081/jip.2025.70683.1131