به جهت بهرهمندی هر چه بهتر از فرصت ایجاد شده در طول دوران حبس برای مددجو، حضور مبلغ دینی میتواند بهرهوری از این فرصت را افزایش داده و در جهت آشنایی مددجو با معارف دینی و اخلاقی و تربیتی توسط مبلغ در دورههای مختلف سال و بالخصوص در مناسبتهای ویژه تبلیغی محرم، صفر، ماهرمضان و فاطمیه میتواند زمینه انتقال معارف دین را در جهت اصلاح و تربیت و بازپروری مددجویان فراهم آورد. هدف از بیان باید ها و نبایدهای تبلیغ درزندان بهرمندی و ثمر دهی بیشتر حضور مبلغین در زندان میباشد که با آگاهی از این باید ها و نباید ها، مبلغ میتواند حضور موفقتری در زندان داشته باشد که این مقاله به روش توصیفی تحلیلی به بیان این موضوع پرداخته است.
بررسی ها نشان میدهد که با شناخت درست بایدها و نباید های تبلیغی در زندان و شناخت صحیح محیط تبلیغی میتوان بهترین فعالیت را در آن محیط انجام داد و بیشترین ثمره را در مخاطبین خود مشاهده نمود.
کلید واژه: تبلیغ- تبلیغ در زندان- مددجو- زندان-بایدهاو نبایدها