ماجرای تولد مهدی(عج) در عصر امام حسن عسکری(ع)، یکی از رویدادهای پُرحاشیه در تاریخ اسلام است. ازآنجاکه باور به مهدویت در این دوره، در رده بالاترین مفاهیم کلامی بسیاری از فرق اسلامی قرار میگرفت، امام حسن عسکری(ع) برای اثبات تولد مهدی(عج)، دست به یکسری رفتارهای تبلیغی زد. بر این اساس، پرسش این مقاله، مبتنی بر واکاوی راهبرد تبلیغی امام حسن عسکری(ع) در اثبات تولد مهدی(عج) است. روش این تحقیق، تحلیل تبلیغاتی دادههای تاریخی ـ حدیثی بر مبنای الگوی «تبلیغ کانونی» است. نتیجه نوشتار اینکه آن حضرت با استفاده از روشها و ابزارهای گوناگون تبلیغی همچون: «نشان دادن مهدی(عج) به دیگران»، «نامهنگاری»، «تبلیغات مکتوب» و «تبلیغ آیینی»، خبر تولد امام مهدی(عج) و پاسخ به شبهات دیگران در این باره را در دسترس امامیه قرار داد.
فلاح زاده, احمد . (1399). راهبرد امام حسن عسکری(ع) در اثبات تولد حضرت مهدی(عج) بر اساس الگوی «تبلیغ کانونی». دو فصلنامه پژوهشنامه تبلیغ اسلامی, 1(2), 29-47. doi: 10.22081/ofogh.2021.69658
MLA
احمد فلاح زاده. "راهبرد امام حسن عسکری(ع) در اثبات تولد حضرت مهدی(عج) بر اساس الگوی «تبلیغ کانونی»", دو فصلنامه پژوهشنامه تبلیغ اسلامی, 1, 2, 1399, 29-47. doi: 10.22081/ofogh.2021.69658
HARVARD
فلاح زاده, احمد. (1399). 'راهبرد امام حسن عسکری(ع) در اثبات تولد حضرت مهدی(عج) بر اساس الگوی «تبلیغ کانونی»', دو فصلنامه پژوهشنامه تبلیغ اسلامی, 1(2), pp. 29-47. doi: 10.22081/ofogh.2021.69658
CHICAGO
احمد فلاح زاده, "راهبرد امام حسن عسکری(ع) در اثبات تولد حضرت مهدی(عج) بر اساس الگوی «تبلیغ کانونی»," دو فصلنامه پژوهشنامه تبلیغ اسلامی, 1 2 (1399): 29-47, doi: 10.22081/ofogh.2021.69658
VANCOUVER
فلاح زاده, احمد. راهبرد امام حسن عسکری(ع) در اثبات تولد حضرت مهدی(عج) بر اساس الگوی «تبلیغ کانونی». دو فصلنامه پژوهشنامه تبلیغ اسلامی, 1399; 1(2): 29-47. doi: 10.22081/ofogh.2021.69658