نقش مهارت‌های زندگی در عرصه تبلیغ

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

دانش‌آموخته سطح چهار حوزه علمیه قم، پژوهشگر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

10.22081/jip.2023.64312.1065

چکیده

برای انجام یک تبلیغ مناسب و اصولی، علاوه بر انتخاب مناسب موضوعات سخن و آگاهی از اصول تبلیغ و سخنرانی‌، به‌دست‌آوردن دانش و اطلاعات اوّلیه جهت شروع یک تبلیغ، برای مبلّغان امری بدیهی است. برای این منظور، باید آموزش مهارت‌های زندگی برای مبلّغان پیش‌بینی شود، تا در مسیر تبلیغ به‌‌صرف یک‌سری ناسازگاری‌ها در محیط‌های تبلیغی، باعث مشکل نشوند؛ چراکه مبلّغان در گام‌های اوّل تبلیغ، به دلیل عدم آشنایی کافی با محیط تبلیغ، با مسائلی دست‌به‌گریبان هستند که بلافاصله بعد از شروع تبلیغ، در محیط‌های مختلف و جدید بروز می‌کند.
هدف از این مقاله، بیان نقش مهارت‌های زندگی در عرصه تبلیغ و اهمیت آن می‌باشد. حال، سؤال اصلی این است که مهارت‌های زندگی در عرصه تبلیغ چه تأثیرها و ثمره‌هایی دارد. در این مقاله که به روش توصیفی نگاشته شده، برآن‌ هستیم نقش مهارت‌های زندگی را در عرصه تبلیغ مورد مطالعه قرار دهیم. یافته‌های این نوشتار، آن است که با یادگیری مهارت‌های زندگی، مبلّغان می‌توانند با استفاده از روش‌های مؤثر، کیفیت تبلیغ خود را ارتقا داده و مهارت‌های لازم برای داشتن تبلیغ بهتر و مؤثرتر را به‌دست آورند.

کلیدواژه‌ها